Monday 29 April 2013

Majlis Khatam Tahfiz Al-Quran di Surau Al-Mawaddah

Assalamualaikum...
Pada hari Sabtu bertarikh 20 April 2013 bersamaan 9 JamadilAkhir 1434H, telah berlangsung Majlis Khatam Tahfiz Al-Quran 2 orang pelajar dari Maahad Tahfiz Al-Haziq (MTAH) Taman Puchong Prima bertempat di Surau Al-Mawaddah Pangsapuri Orkid.

Pelajar-pelajar yang diraikan adalah Adik Lukman Hakim Bin Baharin dan Adik Muhammad Nazrul Afiq Bin Baba. Majlis turut disertai dan disaksikan oleh ibubapa pelajar, ahli keluarga, Ahli Jawatan Kuasa Bantuan Pengurusan MTAH, Ahli Jawatan Kuasa Surau Al-Mawaddah serta ahli kariah Surau Al-Mawaddah. Terlebih dahulu, pada minggu yang lepas seorang lagi pelajar MTAH telah pun khatam hafazan Al Quran dan melangsungkan majlis di kediaman ibubapanya di Bandar Tasik Selatan iaitu Adik Amirul Asyraff Bin Ahmad Kamal Azmi.

Dari kiri: Adik Amirul Asyraff, Adik Muhammad Nazrul dan Adik Lukman Hakim Al-Hafiz
Majlis pada malam tersebut telah bermula selepas solat Magrib dipengerusikan oleh Ustaz Zamri Bin Mohamad dan diserikan dengan alunan Qasidah oleh MTAH.


Alunan Qasidah
  






Jemaah Surau Al-Mawaddah

Ahli keluarga pelajar & kariah surau 

Pelajar-pelajar MTAH

Akhir kata, sekalung tahniah kepada pelajar-pelajar yang telah bergelar Al-Hafiz dan selamat berusaha kepada yang lain. Semoga beroleh kejayaan di dunia dan akhirat. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment